Brev:
Løs afføring - 5 år
25. juli 2011
Alder:
5 år
Løs afføring - 5 år
Hej Helen!
Jeg har tidligere skrevet til dig vedrørende min 5 årige søns udfordringer omkring det at blive renlig. Det går heldigvis rigtig godt nu. I april smed hans lillebror bleen nærmest fra den ene dag til den anden, og det er som om, det har været meget motiverende for ham, så der nu stort set aldrig er en dråbe i hans underbukser. Han bruger stadig ble om natten, men det tager jeg nu meget roligt...
Jeg skriver nu vedrørende hans afføring. Han har altid haft forholdsvis løs afføring (ikke direkte tynd afføring men heller ikke rigtig fast). Det gør det svært for ham at tørre sig selv, når han har haft afføring. Han skal også altid skynde sig meget, når han skal lave stort. Løber nærmest panisk afsted og ofte kommer der lige lidt i underbukserne. Vi lever meget sundt. Han spiser meget fedtfattigt og fiberholdigt. Spiser rigtig meget frugt og grønt.
Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det før her i sommerferién, hvor vi så slækker lidt på de normale vaner og spiser en noget fed kost med knap så meget fiber og frugt og grønt. De to uger vi var på ferie lavede han rigtige pølser, -ikke hård mave men ganske almindelige fine pølser:-) Ingen panik når han skulle på toilet og intet i underbukserne. Jeg tænker nu, om han simpelthen får for lidt fedt i hverdagen og alt for mange fibre? Jeg går konsekvent efter det orange mærke for fiberholdig kost, skal jeg måske være knap så konsekvent?
Med venlig hilsen
MTT